مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش SQL Server - به همراه صدها مثال تصویری و پروژه محور


با استفاده از فیلم های آموزشی تولید شده توسط کلیک سایت، به راحتی می توانید از صفر تا صد Sql server را آموزش ببینید. در ادامه دعوت می شود که فیلم دمو (بخش اول آموزش) را در زیر مشاهده نمایید.

معرفی بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور  (SQL Server database)

قبل از شروع آموزش SQL server ، لازم است بدانیم بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) یک سیستم مدیریت بانک اطلاعاتی رابطه ای (RDBMS) است که توسط ماکروسافت معرفی شده است و اولین بار در سال 1998 اولین نسخه آن منتشر شده است. بانک اطلاعاتی SQL Server در واقع نرم افزاری است که وظیفه ذخیره و بازیابی اطلاعات را بر عهده دارد. در بیشتر موارد درخواست ذخیره و بازیابی اطلاعات ، توسط نرم افزار های دیگر درخواست می شود ، که این نرم افزارها ممکن است با بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) که با آن در ارتباط هستند بر روی یک سیستم نصب باشند یا اینکه روی سیستم های جداگانه نصب باشند و از طریق شبکه های داخلی و یا بستر اینترنت با یکدیگر در ارتباط باشند. از زمان انتشار اولین نسخه بانک اطلاعاتی SQL server  توسط کمپانی ماکروسافت تا به الان نسخه های بسیار زیادی از آن منتشر شده است که هر نسخه از آن با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز های سیستم های نرم افزاری جدید و نیاز به ذخیره حجم زیادی از اطلاعات ، کارکردن هم زمان چندین کاربر و پردازش درخواست های هم زمان ، پیشرفت کرده و به روز رسانی شده است. در حال حاضر بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) در کنار بانک اطلاعاتی اوراکل (oracle database) و IBM DB2 ، یکی از سه سیستم بانک اطلاعاتی برتر در دنیا است و شرکت های بزرگی در دنیا مثل yahoo ، شرکت الکترونیکی LG و .. از آن استفاده می کنند.

شناخت بیشتر بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database)

 برای درک بهتر از آموزش SQL Server و شناخت بیشتر بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) بهتر این است تا با دو واژه اس کیو ال (SQL)  و بانک اطلاعاتی سرور (server data base) آشنا شویم . 

  • بانک اطلاعاتی (DB) : بانک اطلاعاتی (DB) در واقع مجموعه ای از اطلاعات جمع آوری شده در یک مکان و در کنار یکدیگر است و به گونه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و سامان دهی شده اند تا هر گونه دسترسی به آن (ذخیره و بازیابی اطلاعات ) با راحتی و سرعت هر چه بیشتر انجام شود. در بانک های اطلاعاتی رابطه ای (relational database) ، ساماندهی اطلاعات بر اساس جدول ها (tables) صورت می گیرد.
  • بانک اطلاعاتی سرور (database server) :  یک برنامه نرم افزاری است که سرویس بانک اطلاعاتی برای ذخیره و بازیابی اطلاعات را برای سیستم های دیگر و یا برنامه های نرم افزاری کاربردی دیگر فراهم می کند. این نرم افزار ها با بانک اطلاعاتی سرور می توانند روی یک سیستم نصب باشند و یا اینکه روی سیستم های جداگانه نصب باشند و از طریق شبکه های داخلی و یا بستر اینترنت با یکدیگر در ارتباط باشند.
  • اس کیو ال(SQL) : مخفف structured query language می باشد و زبانی است که در بانک های اطلاعاتی رابطه ای برای کار با داده از قبیل ایجاد داده و یا تغییر داده به کار می رود.

آموزش SQL

پس با تعاریفی که در بالا صورت گرفت بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) یک برنامه نرم افزاری است که با استفاده از زبان SQL، به منظور مدیریت ، ذخیره و بازیابی داده ها در قالب  بانک های اطلاعاتی رابطه ای ، استفاده می شود. همچنین این بانک های اطلاعاتی توسط دیگر سیستم ها و نرم افزار ها برای ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده می شوند.

مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database)

 همانطور که در آموزش SQL Server قبلا هم اشاره شد ، در حال حاضر ، بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) یکی از سه بانک اطلاعاتی برتر است. این برتری به دلیل مزیت های زیر است :

  • یکی از مهمترین مزیت های بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) که آن را در میان توسعه دهندگان نرم افزاری و مدیران پایگاه داده ها (DB admin)  بسیار پر طرفدار کرده است سادگی استفاده از آن است. آموزش sql و یادگیری آن سریع می باشد.
  • ابزارهای قدرت مندی همچون SQL server profiler, SQL server management studio , BL tools , database tuning  و ... همگی باعث شده است تا کار با  بانک های اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) و خطایابی در آن به سرعت انجام گیرد.
  • نصب و راه اندازی و تنظیمات اولیه در اس کیو ال سرور (SQL server database) بخصوص در مقایسه با سایر بانک های اطلاعاتی رابطه ای ساده و سریع است .
  • در صورت بروز مشکل ، اس کیو ال سرور (SQL server database) دارای پشتیبانی online قوی است و همینطور  مستندات بسیار خوب و کارایی دارد.

معایب استفاده از بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور  (SQL server database)

  • ورژن های جدید بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) احتیاج به  سخت افزارهای پیشرفته ای دارند و این می تواند هزینه زیادی را در  هنگام استفاده از بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور  (SQL server database) تحمیل کند.
  • برای استفاده از اس کیو ال سرور (SQL server database) نیاز است تا فرم ورک دات نت نیز نصب شود که این باعث گرفتن فضای بیشتری خواهد شد.

آموزش sql

 

 بازار کار بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور  (SQL server database)

همان طور که گفته شد استفاده از بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) بسیار فراگیر است از این رو با یادگیری استفاده از بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور  (SQL server data base) به راحتی می توان در یک بازه بزرگ از مشاغل مشغول به کار شد وابسته به اینکه شما چه سطحی از اطلاعات در رابطه با بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database)را دارید می توانید در کارهای کوچکی مثل نصب و راه اندازی بانک های اطلاعاتی در هنگام نصب نرم افزارها تا کارهای پیچیده تری مثل طراحی بانک اطلاعات ، مدیر بانک اطلاعاتی ، تحلیل گر داده و .. مشغول به کار شوید . آموزش SQL می تواند یک منبع عالی برای درآمد شما تامین کند.

پیش نیاز های آموزش SQL Server

برای یاد گیری بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) نیاز به پیش نیاز خاصی نیست. زبان SQL می تواند اولین زبان برنامه نویسی باشد که یاد می گیرید . با نصب یک نسخه از بانک اطلاعاتی اس کیو ال سرور (SQL server database) و استفاده از مستندات قدرتمند آن می توان به راحتی استفاده از آن را قدم به قدم  یاد بگیرید .

شما در کلیک سایت آموزش های متفاوتی را در حوزه طراحی سایت و برنامه نویسی فرا خواهید گرفت. برخی از عنوان ها عبارت است از آموزش طراحی سایت ، آموزش PHP ، آموزش Asp.net ، آموزش برنامه نویسی اندروید ، آموزش جاوا ، آموزش HTML ، آموزش CSS ، آموزش ساخت سایت ، آموزش SQL و ده ها عناون دیگر می باشد. شما می توانید برخی از آموزش ها را به صورت رایگان دریافت کنید و برای حرفه ای تر شدن آموزش های پیشرفته را تهیه کنید. این کار علاوه بر آموزش برای شما این منفعت را دارد که شما می توانید از مشاوره ها و پشتیابانی اساتید مجموعه نیز اسنفاده کنید.

 

فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 65 , سطح: صفر تا صد
موضوعات: آموزش Sql server

این فصل در یک نگاه:

در این فصل در مورد بحث گلوگاهها، روشهای برخورد و رفع آن، Bottleneck و Sql Srofiler صحبت خواهد شد. همچنین در مورد مبحث بس…

دوره کاملا کاربردی و جامع آموزش Sql Server امروزه اطلاعات یکی از مهمترین ارکان هر اداره، شرکت، سازمان و حتی شهر و کشور می باشد. در این رابطه نرم افزارهای زیادی بوجود آمده است که برای نگه…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 6 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

آموزش کاربردی پایگاه داده و بانک اطلاعاتی برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی کامیپوتر.روشی آسان و راحت که در هیچ کتابی گف…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش پایگاه داده  یکی از تعاریف مناسب پایگاه داده یا همان بانک اطلاعاتی به فرم زیر است: بانک اطلاعاتی، مجموعه ای است از داده های ذخیره شده و پایا بصورت مجتمع و مبتنی …
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 18 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

عنوان فصل : پایانیدر این فصل بخش های متعددی را مانند نحوه ی برقراری ارتباط بین دوسرور را بررسی خواهیم کرد…

Windows Server 2016 جدیدترین نسل سیستم عامل ویندوز برای سرورها و سیستم های مدیریت کننده شبکه بوده که به تازگی منتشر و جایگزین Windows Server 2012 R2 شده است. این نسخه از سیستم عامل مانند Win…
فصلِ: 11 , تعداد قسمت ها: 92 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

اجرای سیستم روی سیستم، قرار دادن سیستم روی سرور، تعریف Connetion String، آشنایی با فایل App.config، ساخت رشته اتصال به ص…

مهمترین تکنولوژیهای استفاده شده در این دوره پروژه محور (سیستم فروش کالا و انبارداری) طراحی گرافیکی به روش WPF (Windows Presentaion Foundation) آموزش کامل برنامه نویسی xaml (برای طراحی های …

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید