مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش جی کوئری - jQuery به زبان ساده به همراه صدها مثال


پیش از شروع آموزش جی کوئری ( jQuery ) لازم است ابتدا آشنایی کافی با جاوا اسکریپت داشته باشید.

کتابخانه جی‌کوئری تنها یک فایل جاوا اسکریپت است که شامل همه DOMها و Eventها و افکت‌ های و تابع‌ های مربوط به ای‌ جکس می‌شود.هدف استفاده از جی کوئری ، سادگی و سازگاری آن با مرورگرهای مختلف است.
یک دلیل دیگر برای آموزش jQuery ( جی کوئری ) اینست که jQuery کار با DOM را آسان می کند ، به شما اجازه می دهد تا انواع مختلفی از استایل های شیک و زیبا را اضافه کنید و همچنین می توانید درخواست های ایجکس را نیز ساده تر اجرا کنید.
مزایای واقعی زمانی نمایان می شوند که کار با jQuery  را آغاز کنید .

این مزایا چه چیزهایی هستند ؟  بعد از اینکه تصمیم گرفتید کار با jQuery را شروع کنید چه مواردی را تجربه خواهید کرد ؟ در ادامه جواب تمام سوال هایتان را خواهید یافت .

سازگاری متقابل مرورگر (Cross-Browser Compatibility) :

یکی از مزایای ذاتی jQuery این است که اگر شما تنها با استفاده از جاوا اسکریپت در حال توسعه وب باشید ، به بسیاری از باگ های cross-browser (عدم سازگاری با مرورگرهای مختلف) و مسائل دیگر بر میخورید که jQuery ، شر چنین مشکلاتی را از سر شما باز می کند!

با این حال، تیم جی کوئری (کسانی که کتابخانه جی کوئری را توسعه می دهند)  وقت خود را برای رفع مشکلات cross-browser صرف می کنند . منظور از cross-browser اینست که کدهای ما ، قابلیت اجرا بر روی کلیه مرورگرهای رایج را داشته باشد.

به بیان ساده ، اگر شما می توانید یک عنصر را با استفاده از jQuery رندر یا طراحی کنید، پس می توانید اطمینان حاصل کنید که به درستی در تمام مرورگر ها و تمام نسخه ها کار خواهد کرد.

از کاربرد های مهم jQuery ، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • فراهم نمودن امکان دسترسی به بخش هایی از یک صفحه بدون نیاز به ابزارهای جاوا اسکریپت و عدم نیاز به کد نویسی های زیاد.
  • در اختیار قرار دادن مکانیسم های سریع و موثر برای جستجو ، یافتن و انتخاب بخش های مورد نظر از یک صفحه ، بدون نیاز به ابزار جاوا اسکریپت.
  • امکان تغییر دادن ظاهر یک صفحه. البته  CSS ابزار قدرتمندی در تغییر صفحات در اختیار ما قرار می دهد ؛ اما قادر به انجام این کار در مرورگرهای مختلف که استانداردهای متفاوتی دارند، نیست. در صورتی که ، جی کوئری به راحتی می تواند از هر نوع مرورگری پشتیبانی کند.
  • جی کوئری ، نه تنها می تواند تغییرات ظاهری و اندکی را در صفحات وب ایجاد کند ؛ بلکه قادر است ، صرفاً با چند کلیک ساده، در محتوای صفحات مورد نظر کاربر ، تغییرات کلی ایجاد نماید. به طور مثال ، می تواند متن یا عکس یک صفحه را تغییر داده و یا تصویر دیگری را درون متن های آن صفحه اضافه و یا از آن حذف کند. حتی می تواند ، ساختار HTML صفحات را نیز کاملا تغییر دهد.
  • یکی از امکانات کتابخانه جی کوئری کنترل و جلوگیری از اتفاقات غیرمنتظره است ، که در زمان کلیک کردن کاربر بر روی یک لینک می تواند رخ دهد ، و یا می تواند باعث کند شدن یا اختلال در مرورگرها شوند. ابزار event-handler در جی کوئری ، این وظیفه را به سادگی و بدون نیاز به استفاده از جاوا اسکریپت انجام می دهد.
  • افزودن انیمیشن (Fade) به یک صفحه. دریافت بازخورد از کاربران، امری بسیار مهمی است و جی کوئری این ویژگی را به سادگی با استفاده از امکاناتی همچون Fade و غیره به ما ارائه می دهد.
  • دریافت اطلاعات از سرور بدون نیاز به refresh  کردن آن صفحه (که اصطلاحا به آن AJAX می‌گویند) جی کوئری این کار را بدون نیاز به دانستن مختصات ویژه هر سرور و صرفاً با مراجعه مستقیم به نتایج آن صفحه (محتویات سرور) انجام می دهد.

انواع کتابخانه های jQuery

با توجه به نیاز خود ، می توان از کتابخانه های مختلف جی کوئری ، استفاده کرد . در حال حاضر از سه نوع کتابخانه جی کوئری استفاده می کنیم :

کتابخانه JQuery ، کتابخانه jQuery -UI و  کتابخانه  jQuery mobile 

  • کتابخانه JQuery : شاید برای بیشتر افراد این موضوع پیش آمده باشد ، که بخواهند یک پیغام هشدار را روی وب سایت خود نمایش دهند و یا بخواهند از اسلایدر های تصویری و متنی و یا پلاگین های مختلف دیگر استفاده نمایند .  برای اعمال این تغییرات ، می توان از کتابخانه JQuery و یک سری توابع ، که از این کتابخانه فراخوانی می شوند ، استفاده کرد و به راحتی پلاگین های مختلف جی کوئری را در سایت خود به کار برد . حتی می توان از این طریق ، افکت های مختلفی را در وب سایت خود لحاظ نمود.

نکته : کتابخانه جی کوئری نسخه های مختلف دارد که هر پلاگین ممکن است تنها با ورژن خاصی از کتابخانه همخوانی داشته باشد. در ورژن های جدید کتابخانه ، توابع جدید اضافه می شوند و ممکن است ، پلاگینی که با ورژن پایین کتابخانه نوشته شده است با ورژن جدید ، دچار تداخل شود ، و یا برعکس.ئپس هنگام استفاده از پلاگین های مختلف باید به ورژن کتابخانه آن نیز دقت شود.

  •  کتابخانه JQuery -UI : این کتابخانه برگرفته از همان کتابخانه JQuery است ، با این تفاوت که در این کتابخانه توابع خاص تعریف شده است که به کمک آن ، به راحتی می توان افکت هایی مانند  Drag gable , Droppable , Resizable , Selectable , Sortable و غیره را در وب سایت خود پیاده سازی نمود . فقط کافیست این کتابخانه را فراخوانی کرد.
  • کتابخانه  jQuery mobile : از این فریم ورک برای طراحی وب سایت و هم چنین application های  موبایل استفاده می شود . این فریم ورک این امکان را فراهم آورده است که با استفاده از یکسری ویجت طراحی رابط کاربری و AJAX ، صفحاتی را ایجاد کرد که animation ها و  transition ها را پشتیبانی می کنند .

چرا باید از jQuery استفاده کنیم؟

کتابخانه های جاوا اسکریپت زیادی وجود دارند اما جی کوئری معروف ترین و فعال ترین آنهاست. بسیاری از کمپانی های معروف دنیا مانند : مایکروسافت ، گوگل و آی بی ام ، این تکنولوژی را به رسمیت می شناسند این کتابخانه در تمام مرورگرها به خوبی اجرا می شود.

یکی دیگر از مزایای کاربردهای جی کوئری وجود پلاگین های متعددی است که بسیار کارامد می باشند ، و روزانه در حال افزایش هستند. به طوری که شاید نیازی به کد نوشتن پیدا نکنیم و همین پلاگین ها کار مورد نظر ما را به خوبی انجام دهند.

 

چرا jQuery بهتر از سایر ابزارها است؟

در سالهای اخیر گرایش به سمت HTML افزایش یافته و باعث افزایش کارایی پکیج های مبتنی بر Framework  های جاوا اسکریپتی شده است. بعضی از پکیج ها عملیات خاص و محدود و برخی دیگر ، کارهای انیمیشن و غیره را تسهیل می کنند. اما جی کوئری سعی می کند تا تمام این حوزه ها را تحت پوشش قرار دهد.

نکته: قبل از شروع یادگیری جی کوئری ، نیاز است که اطلاعات پایه ای از زبان های زیر داشته باشید:

  • HTML
  • CSS
  • JavaScript

بازار کار جی کوئری در چه مشاغلی است؟

 جی کوئری چیزی بیش از جاوا اسکریپت نیست، بنابراین هر شغلی که نیاز به جاوا اسکریپت دارد ،به نوعی نیاز به جی کوئری نیز خواهد داشت.

برخی از عناوین رایج شغلی در زمینه جی کوئری:

  • طراح ارشد وب و گرافیک
  •  مهندس ارشد ارائه خدمات وب
  •  مهندس ارشد نرم افزار
  •  معمار راه حل تجارت وب
  •  طراح وب و توسعه دهنده ی front-end

 و غیره ...

برخی از بزرگترین برند های موجود در جهان توسعه وب ، به طور منظم از jQuery و جاوا اسکریپت استفاده می کنند. این برند های مشهور  شامل IBM ، Google ، Netflix و حتی مایکروسافت است .

از آنجایی که جاوا اسکریپت برای توسعه front-end استفاده می شود،در نظر داشته باشید که اگر میخواهید شغلی در توسعه وب داشته باشید، علاوه بر چندین زبان پایه ای مانند HTML و CSS، باید  جاوا اسکریپت و جی کوئری را به طور گسترده تر یاد بگیرید.

اگر قبلا نتوانسته اید کتابخانه جی کوئری را از سایت رسمی دانلود کنید، فایل دانلودی چیزی جز فایل جاوا اسکریپت (.js) نیست. 
یک فایل خالی HTML ایجاد کنید و آن را به هر آنچه میخواهید فراخوانی کنید. د این آموزش نام فایل را test.html می گذاریم.

اطمینان حاصل کنید که فایل های HTML و جاوا اسکریپت (کتابخانه جی کوئری) در دایرکتوری یکسان قرار دارند.

فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 176 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل پس از بررسی سیستم مسیریابی و طراحی صفحه نمایش ویدیو ها، به سراغ پنل کاربری خواهیم رفت و مباحث Model Binding و…

توجه: این دوره آموزشی به صورت پیوسته بر اساس آخرین نسخه ی ASP.NET Core بروزرسانی خواهد شد.   آموزش صفر تا صد طراحی سایت اشتراک ویدیو مشابه آپارات با استفاده از  ASP.NET CORE  MVC 3.0 و V…
فصلِ: 8 , تعداد قسمت ها: 357 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

توضیحات کلی مجموعه: در این مجموعه قصد داریم تا فروشگاه اینترنتی دیجی کالا رو با Asp.Net Core3 پیاده سازی کنیم. ابتدا طراحی قالب دیجی کالا رو به صورت کامل انجام خواهیم داد. در مرحله میریم …
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 135 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

توضیحات کلی مجموعه: در این مجموعه آموزشی، با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و ابزار های مایکروسافت (دات نت)، به یک پروژه جذاب مدیریت آگهی مشابه دیوار می پردازیم. این آموزش در دو بخش کلی و…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 16 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

نود جی اس چیست؟-اموزش نصب نود جی اس-کار با فایل در نود جی اس-کار با پکیج http در نود جی اس-اموزش کار با npm manager -امو…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش صفر تا صد برنامه نویسی nodejs(سورس کدها به همراه اموزش قسمت اخر می باشد) دراین دوره از ابتدا تا سطح حرفه ای نود جی اس رو به کاربران عزیز کلیک سایت اموزش میدیم تا …
فصلِ: 7 , تعداد قسمت ها: 401 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل به بروزرسانی های جاوااسکریپت پرداخته می شود…

توجه: این دوره دائما توسط مهندس روشنایی (مدرس دوره) بروز گردیده و مطابق با آخرین استانداردهای برنامه نویسی آپدیت می شود. توجه فرمائید دریافت آپدیت ها برای خریداران قبلی رایگان می باشد و نیاز…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 77 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

ساخت منوی مدیریت سایت،ایجاد بخش دسته بندی ها ، جدول نمایش دسته ها و ایجاد دسته جدید،ایجاد بخش ویژگی های یک دسته،ایجاد وی…

این مجموعه با تلفیقی از فریمورک bootstrap  و کد های html و css  ارائه گردیده و پیش نیاز این آموزش ، دوره دیجی کالای آقای مهندس بلاغی است چون این پروژه در قالب mvc پیاده گردیده و با توجه به ا…
فصلِ: 14 , تعداد قسمت ها: 188 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

سلام . پیشنهاد میکنم حتما دموی دوره رو مشاهده کنید درباره فریم ورک Yii: در پاسخ به سوالات : آیا این فریم ورک سریع است؟ آیا این یک فریم ورک امن است؟ آیا این یک فریم ورک حرفه ای است؟ آیا ا…
فصلِ: 28 , تعداد قسمت ها: 253 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

آشنایی با امکانات جدید لاراول ۷…

برخی از سرفصل های این پکیج آموزشی :   لاراول چیست و چرا ما لاراول استفاده میکنیم کامپوزر کارش چیه و نصب اون نصب لاراول آموزش نصب لاراول از طریق اینستالر آموزش نصب لاراول با استفاده ا…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 78 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

در این دوره آموزشی، وبسایت ورزش3 را با استفاده از ASP.NET Core پیاده سازی می کنیم و همچنین اپ اندروید آن را هم با Xamarin متصل به سرور سایت طراحی و در نهایت نحوه انتشار آن در مارکت هایی مثل …
فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 215 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در اصل فصل در مورد performance صحبت خواهیم کرد :-React Performance-Lazy-Error Boundaries و سایت را بر روی هاست واقعی قرا…

با سلام خدمت کلیک سایتی های عزیز، به دوره ی صفر تا صد طراحی سایت با react js خوش آمدید. نکته:این دوره کاملا پروژه محور میباشد نکته:این دوره هیچ پیش نیازی ندارد ReactJS  چیست؟ ReactJS اس…
فصلِ: 11 , تعداد قسمت ها: 162 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل(فصل یازدهم مجموعه)،به طراحی CMS (سیستم مدیریت محتوا)اختصاصی فروشگاه می پردازیم.هدف از طراحی این بخش،آنست که م…

در این مجموعه آموزشی قصد داریم از صفر تا صد طراحی یک فروشگاه اینترنتی رو به صورت کامل آموزش بدهیم.این فروشگاه شامل تمامی بخش های مورد نیاز یک فروشگاه اینترنتی است. هدف از این مجموعه،آموزش…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 240 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

طراحی پنل مدیریت(دسته بندی)- دسته بندی یا category - نمایش دسته های فرعی در view با ورود به یکی از دسته های اصلی و آشن…

توضیحات کلی مجموعه: این مجموعه توسط فریمورک محبوب و دوست داشتنی bootstrap  و به صورت تضمینی  و صفر تا صد جهت یادگیری کارآموزان عزیز ارائه گردیده و دوستانی که این دوره را به طور کامل و دقیق…
فصلِ: 8 , تعداد قسمت ها: 77 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

  پیشنهاد میکنیم دمو دوره رو حتما مشاهده کنید با سلام خدمت دوستان عزیز . ابتدا عرض کنم که این دوره برای دوستانی آماده شده که میخوان وب اپلیکیشن های مدرنی رو طراحی بکنن و وارد بازار کار ط…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 201 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

ایجاد پروژه آژانس مسافرتی.....…

فصل اول: آشنایی با مبانی برنامه نویسی اندروید   آشنایی با معماری برنامه های اندرویدی ساخت شبیه ساز جهت تست پروژه اندروید آشنایی با دستور Toast و حلقه for در برنامه های اندروی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 155 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث مقدماتی فریم ورک react.js…

توضیحات کلی مجموعه: فصل اول : آشنایی با مباحث مقدماتی فریم ورک react.js نصب و راه اندازی node.js  و کلیه پیش نیازهای لازم نصب فریم ورک react روی لوکال و انجام تست های لازم آغاز آشنایی …
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 15 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

رشد و درآمدزایی یک وب سایت یا کسب و کار اینترنتی کاملا به ذوق و مهارت وب مستر یا همان مدیر اصلی وب سایت گره خورده و متاس…

 اصول مدیریت وب سایت برای وب مستر شدن برای موفقیت یک وب سایت لازم الاجراست. زیرا شما دوست دارید وب سایت خود را به کارخانه پولسازی تبدیل کنید. این واقعیت رویا نیست. هرکس این اصول را بداند به …

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید