مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

آموزش جاوا اسکریپت JavaScript با 100 جلسه فیلم رایگان


با استفاده از فیلم های آموزشی تولید شده توسط کلیک سایت، به راحتی می توانید از صفر تا صد JAVASCRIPT را آموزش ببینید. در ادامه دعوت می شود که فیلم دمو (بخش اول آموزش) را در زیر مشاهده نمایید.

جاوا اسکریپت (JavaScript) چیست؟

ابتدا به معرفی جاوا اسکریپت می پردازیم . کمی با کاربردهای آن آشنا می شویم. سپس به آموزش جاوا اسکریپت می پردازیم و با استفاده از آموزش های تصویری ارائه شده ، تمامی مطالب را در مورد javascript آموزش میبینیم. بنابراین اگر توضیحات زیر را فعلا درک نکردید نگران نباشید . چرا که فقط برای آشنایی اولیه شما با این زبان برنامه نویسی کاربردی است .

جاوا اسکریپت ، یک زبان برنامه نویسی است که امکان تعامل با صفحات وب را فراهم می سازد (برای مثال ، بازی ها ، پاسخ هایی که در هنگام فشردن کلید ها یا وارد کردن اطلاعات در فرم ها ، ارسال می شوند ، انیمیشن ها و ...).

آموزش جاوا اسکریپت مسیری است به سوی طراحی صفحات وب جذاب تر و کاربرپسندتر. جاوا اسکریپت برای اولین بار توسط شرکت Netscape و با نام LiveScript به دنیای وب و بازار عرضه شد. ولی بعدها ، با حمایت شرکت Sun Microsystems (پدید آورنده JAVA) با نام جاوا اسکریپت شناخته شد. جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت نویسی است ، که بیشتر با کدهای HTML در ارتباط است و همانند کدهای HTML ، روی پلت فرم های مختلفی اجرا می شود ، و یا به عبارتی به وسیله مرورگر های وب مختلفی ، قابل تفسیر است.

JavaScript (به اختصار JS) ، زبان برنامه نویسی کاملاً پویا است ، که وقتی به یک صفحه وب ، اعمال می شود ، امکان برقراری تعامل پویا با وب سایت را فراهم می سازد.

جاوا اسکریپت ، زبان برنامه نویسی جمع و جوری است ، اما با این حال ، بسیار انعطاف پذیر است. توسعه دهندگان ، انواع متنوعی از ابزارها را بر روی هسته زبان JavaScript ، نوشته اند و تعداد زیادی قابلیت های اضافی را برای آن فراهم نموده اند. برخی از این قابلیت ها عبارتند از :

  • Browser Application Programming Interfaces (APIs) : API های ساخته شده در داخل مرورگرهای وب ، قابلیت هایی مانند ایجاد پویایی در صفحات و تنظیمات  CSS Style ، تولید گرافیک های سه بعدی و sample های صوتی ، را فراهم می کنند.
  • API های third-party ، که برای توسعه دهندگان این اجازه را می دهند که عملکردهای سایت خود را با سایر تولیدکنندگان محتوا ، مانند توییتر و فیس بوک ، ترکیب نمایند.
  • چارچوب ها و کتابخانه های third-party در جاوا اسکریپت ، که می توان از آنها در کدهای HTML ، استفاده نمود ؛ تا بتوان سایت ها و برنامه های کاربردی را با سرعت بیشتری ساخت.


همان طور که اشاره شد ، جاوا اسکریپت شامل یک کتابخانه استاندارد اشیاء ، مانند Array، Date ، Math است و مجموعه پایه ای از عناصر زبان ، مثل عملگرها، ساختارهای کنترلی و عبارات می باشد. هسته زبان JavaScript ، می تواند برای اهداف مختلفی توسعه داده شود. برای این منظور از جاوا اسکریپت به همراه اشیایی اضافی استفاده می شود برای مثال:

  • جاوا اسکریپت سمت کلاینت : هسته زبان را با استفاده از اشیایی توسعه می دهد که مرورگر و ساختار DOM آن را کنترل می کند. برای مثال افزونه های سمت کلاینت ، به توسعه دهندگان اجازه می دهند ، عناصر خاصی را در یک فرم HTML قرار دهند و به رویدادهای کاربر مانند کلیک های موس، ورودی های فرم و غیره ، پاسخ دهند.
  • جاوا اسکریپت سمت سرور: هسته جاوا اسکریپت را با استفاده از اشیایی که به اجرا شدن جاوا اسکریپت بر روی سرور مربوط می شود ، توسعه می دهد. برای مثال ، افزونه های سمت سرور به برنامه ها اجازه می دهند تا با پایگاه داده ها ، ارتباط برقرار کنند.

اگرچه Netscape  ، سازنده جاوا اسکریپت است ؛ اما جاوا اسکریپت به سیستم عامل یا Platform خاصی وابسته نیست و با اکثر مرورگر های پیشرفته کار می کند.

بر خلاف زبان جاوا که ، برنامه های آن قبل از اجرا باید کامپایل شوند؛ برنامه های جاوا اسکریپت ، نیازی به کامپایل ندارند و در همان لحظه اجرا ، بوسیله مرورگر خوانده شده و تفسیر می شوند.


 

امکانات و قابلیت های جاوا اسکریپت

طراحان صفحات وب ، می توانند با استفاده از آموزش جاوا اسکریپت و یادگیری توابع و اشیاء آماده و از پیش تعریف شده جاوا اسکریپت ، قابلیت های زیادی را برای صفحات وب ایجاد کنند. برای مثال ،

  • می توان قالب صفحه وب را طوری طراحی کرد که کاربران ، بتوانند به اجزای صفحه وب ، مانند رنگ پس زمینه ، اندازه و فونت متن و غیره ، دسترسی داشته باشند و آن ها را تغییر دهند.
  • می توان با استفاده از کدهای گرافیکی ، برای صفحات وب ، انیمیشن ایجاد نمود و به کاربران این امکان را داد که به طور دلخواه ، قادر به جابجایی یا تغییر تصاویر گرافیکی باشند.
  • می توان event ها را کنترل کرد و با زبان جاوا و Plugin ها ، ارتباط برقرار نمود.
  • می توان فرم های ClintSide ایجاد کرد و اطلاعات وارد شده توسط کاربران را در فرم ها را اعتبارسنجی نمود و در صورت وجود هرگونه خطا در نحوه پر شدن فرم ها ، پیغام مناسب را نمایش داد.

اگرچه می توان به وسیله Java Script ، فرم های سمت کلاینت را که توسط کاربران تکمیل شده است ، به سمت  server فرستاد ، اما جاوا اسکریپت ، قدرت ایجاد ارتباط متقابل بین server و client را به اندازه زبان جاوا ندارد.


چرا باید آموزش JavaScript را دنبال کنیم؟

وظیفه جاوا اسکریپت ، افزودن منطق به فضای HTML ، است. در واقع به کمک HTML و CSS ، نمی ‌توان یک صفحه‌ وب کامل داشت.

اصولاً ، جاوا اسکریپت یک زبان سمت کاربر یا front end است ، که بار منطقی فرآیندهای وب را بر عهده می‌گیرد. البته با به وجود آمدن زبان NodeJS ، امکان نوشتن سرویس‌های وب در سمت سرور با جاوا اسکریپت نیز وجود دارد و امکان اجرای کدهای جاوا اسکریپت ، به‌ عنوان زبان سمت سرور نیز فراهم شده است.

 

ابزارها و کتابخانه‌ های معروف JavaScript

یکی از مزایای جاوا اسکریپت ، فریم‌ورک‌ ها و کتابخانه‌ هایی است که بر پایه این زبان شکل گرفته‌اند. کتابخانه هر زبان برنامه نویسی، در واقع مجموعه ‌ای از دستورات آن زبان است که در قالبی خلاصه و آماده ، مورد استفاده قرار می ‌گیرد. یکی از مشهورترین و نام ‌آشناترین کتابخانه ‌های جاوا اسکریپت، JQuery  است. جی‌کوئِری (JQuery)  ، در واقع ، مجموعه ‌ای از دستورات پیچیده‌ جاوا اسکریپت است که به ‌صورت بسیار ساده و آسان ، در اختیار همه قرار دارد.

این روزها  جاوا اسکریپت، تنها یک زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت و افزودن مقداری انیمیشن و حرکت و منطق به وب ‌سایت‌ ها نیست. فریم‌ ورک‌ ها و ابزارهای بسیار زیادی با کمک این زبان توسعه داده شده‌اند ، که با کمک آنها می‌ توان از اپلیکیشن‌ های موبایل گرفته تا سیستم‌ های پیچیده را پیاده‌ سازی کرد. ابزارهایی مثل ReactJS  شرکت فیس‌بوک، یا  Angular JSشرکت گوگل از جمله‌ این ابزارها هستند.

به‌طور کلی ، با زبان جاوا اسکریپت ، می توان از سرورهای وب گرفته تا اپلیکیشن‌های موبایل و برنامه های کاربردی تحت وب را پیاده‌سازی نمود. ابزارهای زبان JavaScript ، این روزها به ‌قدری گسترده شده ‌اند که نمی‌ توانیم بدون آن‌ها ، به دنیای وب فکر کنیم. از بین مشهورترین ابزارها و فریم‌ ورک‌ های توسعه‌ یافته برای زبان جاوا اسکریپت ، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کتابخانه‌ ReactJS : بسیاری از سایت‌ ها و سرویس‌ های تحت وب پیشرفته ، بر پایه‌ این فریم‌ ورک ، توسعه داده‌ شده‌اند.
  • React Native  : محصول دیگری از شرکت فیس‌ بوک است که امکان تولید اپلیکیشن ‌های موبایل را بر پایه زبان جاوا اسکریپت ، فراهم می‌کند. نمونه بارز آن اپلیکیشن موبایل اینستاگرام است.
  • فریم ورک AngularJs  گوگل : بسیاری از ابزارها و سرویس‌های بزرگ بر پایه‌‌ی آن توسعه داده‌ شده‌اند.
  • NodeJS  : زبان اپن سورسی که  امکان برنامه‌ نویسی با زبان جاوا اسکریپت را در سمت سرور فراهم می‌کند.

به‌ طور کلی ، برای اجرای کدهای جاوا اسکریپت ، هیچ ابزار خاصی نیاز نیست. در واقع ، بر خلاف زبان‌های دیگر که نیاز به یک کامپایلر برای اجرای کدها دارند، جاوا اسکریپت روی مرورگرهای اینترنت اجرا می‌شود. برای نوشتن کدها نیز یک editor متن ساده ، مانند Notepad ، نیاز هست؛ اما برای راحتی کار توصیه می شود از IDE  (مانند Visual Studio Code) مناسب استفاده شود.

 

شما در کلیک سایت آموزش های متفاوتی را در حوزه طراحی سایت و برنامه نویسی فرا خواهید گرفت. برخی از عنوان ها عبارت است از آموزش ساخت سایت ، آموزش  PHP ، آموزش Asp.net ، آموزش برنامه نویسی اندروید ، آموزش جاوا ، آموزش فتوشاپ ، آموزش سئو وردپرس ، آموزش SQL ، آموزش CSS ، آموزش کامل وردپرس و ده ها عناون دیگر می باشد. شما می توانید برخی از آموزش ها را به صورت رایگان دریافت کنید و برای حرفه ای تر شدن آموزش های پیشرفته را تهیه کنید. این کار علاوه بر آموزش برای شما این منفعت را دارد که شما می توانید از مشاوره ها و پشتیابانی اساتید مجموعه نیز اسنفاده کنید.

 

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 4 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این مجموعه به آموزش کامل ckeditor از نصب آن تا شخصی سازی و افزودن امکانات اختصاصی به ان می پردازیم.…

با توجه به اینکه آموزش جامع و کاملی در مورد نحوه ایجاد و شخصی سازی یک ادیتور در وب سایت و صفحات وب، وجود نداشت برآن شدیم تا یک سری مجموعه آموزشی کامل و جامع در رابطه با این موضوع تهیه نماییم…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 16 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

نود جی اس چیست؟-اموزش نصب نود جی اس-کار با فایل در نود جی اس-کار با پکیج http در نود جی اس-اموزش کار با npm manager -امو…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش صفر تا صد برنامه نویسی nodejs(سورس کدها به همراه اموزش قسمت اخر می باشد) دراین دوره از ابتدا تا سطح حرفه ای نود جی اس رو به کاربران عزیز کلیک سایت اموزش میدیم تا …
فصلِ: 3 , تعداد قسمت ها: 76 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

در این فصل پروژه ای را انجام خواهی داد که مباحث قبلی را تثبیت کنیمهم چنین مباحث جدید را یاد خواهیک گرفت از جمله:برنامه ر…

با سلام به حرفه ای ترین دوره ی js خوش آمدید این دوره با دو هدف طراحی و ضبط شده است 1-برای افرادی که قصد یادگیری حرفه ای js را دارند(به زودی قسمت های جدید برای این افراد اضافه خواهد شد) 2…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 102 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

معرفی سنسور ها و قطعات خروجی…

توضیحات کلی مجموعه: ... با سلام خدمت شما کلیک سایتی های عزیز با جذاب ترین و کامل ترین دوره آموزش الکترونیک در خدمت شما هستیم. گاهی اوغات ایده ها یا اختراعی در حوزه الکترونیک به ذهن شما میرس…
فصلِ: 7 , تعداد قسمت ها: 401 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل به بروزرسانی های جاوااسکریپت پرداخته می شود…

توجه: این دوره دائما توسط مهندس روشنایی (مدرس دوره) بروز گردیده و مطابق با آخرین استانداردهای برنامه نویسی آپدیت می شود. توجه فرمائید دریافت آپدیت ها برای خریداران قبلی رایگان می باشد و نیاز…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 77 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

ساخت منوی مدیریت سایت،ایجاد بخش دسته بندی ها ، جدول نمایش دسته ها و ایجاد دسته جدید،ایجاد بخش ویژگی های یک دسته،ایجاد وی…

این مجموعه با تلفیقی از فریمورک bootstrap  و کد های html و css  ارائه گردیده و پیش نیاز این آموزش ، دوره دیجی کالای آقای مهندس بلاغی است چون این پروژه در قالب mvc پیاده گردیده و با توجه به ا…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 78 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

در این دوره آموزشی، وبسایت ورزش3 را با استفاده از ASP.NET Core پیاده سازی می کنیم و همچنین اپ اندروید آن را هم با Xamarin متصل به سرور سایت طراحی و در نهایت نحوه انتشار آن در مارکت هایی مثل …
فصلِ: 9 , تعداد قسمت ها: 215 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در اصل فصل در مورد performance صحبت خواهیم کرد :-React Performance-Lazy-Error Boundaries و سایت را بر روی هاست واقعی قرا…

با سلام خدمت کلیک سایتی های عزیز، به دوره ی صفر تا صد طراحی سایت با react js خوش آمدید. نکته:این دوره کاملا پروژه محور میباشد نکته:این دوره هیچ پیش نیازی ندارد ReactJS  چیست؟ ReactJS اس…
فصلِ: 11 , تعداد قسمت ها: 162 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل(فصل یازدهم مجموعه)،به طراحی CMS (سیستم مدیریت محتوا)اختصاصی فروشگاه می پردازیم.هدف از طراحی این بخش،آنست که م…

در این مجموعه آموزشی قصد داریم از صفر تا صد طراحی یک فروشگاه اینترنتی رو به صورت کامل آموزش بدهیم.این فروشگاه شامل تمامی بخش های مورد نیاز یک فروشگاه اینترنتی است. هدف از این مجموعه،آموزش…
فصلِ: 8 , تعداد قسمت ها: 77 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

  پیشنهاد میکنیم دمو دوره رو حتما مشاهده کنید با سلام خدمت دوستان عزیز . ابتدا عرض کنم که این دوره برای دوستانی آماده شده که میخوان وب اپلیکیشن های مدرنی رو طراحی بکنن و وارد بازار کار ط…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 201 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

ایجاد پروژه آژانس مسافرتی.....…

فصل اول: آشنایی با مبانی برنامه نویسی اندروید   آشنایی با معماری برنامه های اندرویدی ساخت شبیه ساز جهت تست پروژه اندروید آشنایی با دستور Toast و حلقه for در برنامه های اندروی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 2 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

بهترین و پر بازده ترین روش تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری تبلیغات هدفمند و برند سازی هوشمندانه با ایمیل می باشد. ایمیل…

  وبینار(سمینار آنلاین) آموزش تکنیک های ایمیل مارکتینگ   اگر تا انتها این متن را مطالعه کنید نظر شما در مورد ایمیل مارکتینگ 180 درجه عوض می شود!! بر هیچکس پوشیده نیست که از سال 1972 که ای…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 368 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث تکمیلی فریم ورک لاراول…

فصل اول :آموزش مقدماتی فریم ورک لاراول معرفی فریم ورک لاراول و پیشنیازهای انجام کار انجام کانفیگ های اولیه برای نصب و راه اندازی فریم ورک معرفی روش های نصب پروژه لاراولی از طریق سایت گی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 155 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

مباحث مقدماتی فریم ورک react.js…

توضیحات کلی مجموعه: فصل اول : آشنایی با مباحث مقدماتی فریم ورک react.js نصب و راه اندازی node.js  و کلیه پیش نیازهای لازم نصب فریم ورک react روی لوکال و انجام تست های لازم آغاز آشنایی …
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 15 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

رشد و درآمدزایی یک وب سایت یا کسب و کار اینترنتی کاملا به ذوق و مهارت وب مستر یا همان مدیر اصلی وب سایت گره خورده و متاس…

 اصول مدیریت وب سایت برای وب مستر شدن برای موفقیت یک وب سایت لازم الاجراست. زیرا شما دوست دارید وب سایت خود را به کارخانه پولسازی تبدیل کنید. این واقعیت رویا نیست. هرکس این اصول را بداند به …

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید