مشاوره رایگان
دریافت لینک های دانلود دریافت پستی درب منزل مبلغ کل: تومان
جهت دریافت کد تخفیف به کانال تلگرام مراجعه و یا با پشتیبان آنلاین هماهنگ نمایید

نظریه تورینگ


نظریه تورینگ:

تئوری تورینگ مبتنی بر این بود که می توانیم با استفاده از نشانه ها و اعدادی مانند 0 و 1، هر استدلال ریاضی ای را در کامپیوتر عملی کنیم. همزمان با این نظریه کشف های تازه ای در زمینه ی عصب شناسی، نظریه اطلاعات و فرمانشناسی، به وقوع پیوسته بود. این پیشرفت ها الهام بخش گروهی کوچک از پژوهشگران شد تا به طور جدی به مساله ایجاد یک مغز الکترونیکی رسیدگی نمایند.
هوش مصنوعی
- تست تورینگ:

در سال 1950، آلن تورینگ مقاله ای را در رابطه با هوش مصنوعی منتشر ساخت که بعد ها به تست تورینگ مشهور شد. در این مقاله عنوان شده بود که اگر فردی از پشت یک دیوار یا هر چیز جدا کننده دیگری، با کامپیوتر مکالمه کتبی داشته باشد و نداند که طرف مقابلش انسان نیست و پس از پایان مکالمه نیز متوجه این موضوع نشود، آنگاه می توان کامپیوتر را ماشینی هوشمند نامید زیرا توانسته است که در برابر یک انسان به اندازه کافی از استدلال و منطق استفاده کند. تست تورینگ تا حدی توانست هوش مندی را توجیه کند ولی فقط ((تا حدی))! اما از آن زمان تا کنون ماشینی اختراع نشده است که توانسته باشد این تست را با موفقیت بگذراند. هر چند زبان AIML ابداع شد، اما این زبان هرگز به این حد از هوش مصنوعی دست نیافت.

- و بعد ...

تیمی که در زمینه هوش مصنوعی تحقیق می کردند، در تابستان سال 1956، کنفرانسی را در محوطه کالج دارتموس برگزار کردند. این کنفرانس به همراه افرادی مانند جان مک کارتی، ماروین مینسکی، آلین نویل و هربت سیمون که برای دهه ها پیشتازان تحقیق برای هوش مصنوعی بودند انجام شد. آنها و دانش آموزان آنها، برنامه ای نوشته بودند که حقیقتا برای عده زیادی از مردم شگفت آور بود. این برنامه می توانست مشکلات نوشتاری در جبر را حل کند، استدلال های منطقی را اثبات کند و به زبان انگلیسی سخن بگوید. در اواسط دهه ی 1960، بودجه سنگینی برای دایرکردن آزمایشگاه های تحقیقاتی در گرداگرد دنیا، از سوی حوزه ی دفاعی ایالات متحده آمریکا، اختصاص داده شد. پیشتازان هوش مصنوعی درباره آینده آن در جهان بسیار خوش بین بودند. هربت سیمون پیشبینی کرده بود که در مدت 20 سال، کامپیوتر های هوشمند می توانند، هر کاری را که انسان انجام می دهد، انجام دهند. در واقع مشکلات بزرگی که در آن زمان برای ایجاد هوش مصنوعی وجود داشت، اساسا حل شده بود.

- زمستانی سخت برای هوش مصنوعی:

علیرغم چیز هایی که در بالا گفته شد، تیم مذکور، در شناخت و رفع برخی از مشکلات هوش مصنوعی با شکست مواجه شد، در سال 1970 در مقابل انتقادات آقای جیمز لایتهیل از انگلستان و فشار های مداوم کنگره برای کم کردن بودجه برای پروژه های بزرگ، دولت های انگلیس و آمریکا تمام پژوهش های به نتیجه نرسیده برای هوش مصنوعی را لغو کردند و در اندک سالیان بعد از آن، به سختی برای هوش مصنوعی، بودجه اختصاص داده می شد. این دوره را زمستان هوش مصنوعی یا A.I winter می نامند.

به زودی در سال 1980، پژوهش ها بر روی هوش مصنوعی از سر گرفته شد و این امر مدیون این بود که سیستم های هوشمند، به موفقیت های تجاری دست یافتند. سیستم های هوشمند، ترکیب هایی از هوش مصنوعی بودند که مهارت و دانش و توان تجزیه تحلیلی یک متخصص را شبیه سازی می کردند. در سال 1985، هوش مصنوعی به بازار یک میلیارد دلاری دست یافت و در همان زمان پروژه ی کامپیوتر های نسل پنجم ژاپن، که متوقف شده بود، از سر گرفته شد و بودجه ای برای تحقیقات آکادمیک در این زمینه در نظر گرفته شده بود. اما در سال 1987 باز هم چرخ گردان به گونه ای دیگر چرخید و بازار فروش ماشین های پردازش لیست (Lisp Machines) (با زبان Lisp) که با مشکلاتی موجه بودند، نابود شد و در یک ثانیه تمام آبروی هوش مصنوعی را هم با خود برد. پس این بار زمستان طولانی تر و سخت تری برای هوش مصنوعی فرارسید.

- پس از آن، بهاری نو :

پس از این مشکلات، در دهه 1990 و نزدیک به قرن بیست و یکم، هوش مصنوعی به یکی از بزرگ ترین موفقیت های خود دست یافت. اگر چه چیز هایی پشت پرده ماندند ولی هوش مصنوعی در زمینه های مهمی مانند استدلال و منطق، داده کاوی، تشخیص های پزشکی و طیف های گسترده ای از تکنولوژی و صنعت به کار گرفته می شد.

- مقایسه، استدلال و حل مسائل:

خیلی زود توسعه دهندگان هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدند که باید در الگوریتم های خود از نحوه حل مساله ((گام به گام)) استفاده کنند. در واقع انسان ها هم معمولا برای حل مواردی از جمله: ساختن پازل و ... از این روش استفاده می کنند. آنها همچنین توانستند که پس از دهه های 80 و 90 الگوریتم های موفقیت آمیزی را برای درک داده ها و اطلاعات نا کامل عرضه کنند که این الگوریتم ها از احتمالات، برای درک این اطلاعات استفاده می کردند.

برای حل مسائل سخت، بیشتر این الگوریتم ها به کامپیوتر های بزرگ و قدرتمندی برای پردازش نیاز داشتند. بسیاری از این الگوریتم ها به مقدار زیادی حافظه (رم) نیاز داشتند و حتی در صورت فراهم آمدن آن، با وجود سخت افزار های آن زمان، مدت مورد نیاز برای پردازش نجومی بود. بنابر این می توان این مساله را دریافت که: جستجو برای الگوریتم های بهتر و موثر تر در آن زمان، از اولویت های اصلی پژوهشگران هوش مصنوعی بود.

انسان برای حل مسائل خود خیلی سریع عمل می کند. چیزی که باید فهمید این است که اگر چه انسان در جمع و تفریق اعداد از کامپیوتر شکست می خورد، اما مساله فقط جمع و تفریق نیست. در واقع اولین گام برای حل مساله درک آن است و این چیزی است که برای انسان بسیار ساده و برای کامپیوتر ها بسیار سخت است. بر این اساس آنها به تحقیقات زیادی پرداختند و به این نتیجه رسیدند که باید برای بازدهی بیشتر از شبکه های عصبی استفاده کنند. این کار به آنها کمک می کرد تا بتوانند به ساختار اعصاب و مغز انسان و سایر حیوانات نزدیک تر شوند.

- نمایش معلومات:

نمایش معلومات و مهندسی معلومات مرکز توجه در پژوهش های هوش مصنوعی بودند. بسیاری از دستگاه های حل مساله برای حل مسائل نیازمند معلومات گسترده و وسیعی بودند این معلومات عبارت می شد از : شناختن اشیاء، خواص و اقلام- شناختن روابط بین اشیاء- درک موقعیت، نوع واقعه و زمان و مکان- علت ها و تاثیر عوامل و بسیاری چیز های دیگر...

و سخت ترین مشکلات درباره نمایش اطلاعات و معلومات عبارت بود از:

1- استدلال پیش فرض و مسائل نسبی: دانسته ی یک فرد از یک چیز برابر است با پنداشت او از آن چیز، برای مثال وقتی نام پرنده به گوش کسی می خورد، معمولا یک موجود کوچک را به یاد می آورد با صدای زیبا و قابلیت پرواز؛ در حالی که این موضوع برای همه ی پرندگان صدق نمی کند. مثلا پنگوئن هیچکدام از این ویژگی ها را ندارد! جان مک کارتی این موضوع را به عنوان یک مسئله نسبی در سال 1969 کشف کرد. برای هر قضاوت صحیح (در تعریف عام) که محققان هوش مصنوعی، سعی در پیاده سازی آن داشتند، تعداد زیادی استثنا وجود داشت. بنابر این، آنها به این نتیجه دست یافتند که در قضاوت عام، نمی توان یک چیز را مطلقا درست یا غلط دانست بلکه همه چیز نسبی است. مثلا وقتی به شما می گویند که فلان شخص، خوب است یا بد؟ شما اول به مواردی توجه می کنید که مهم تر هستند و بر این اساس در مورد خوبی و بدی قضاوت می کنید. در حالی که هیچ کس مطلقا خوب یا بد نیست! در واقع شما اول به مواردی اهمیت می دهید که مهم تر است. محققان هوش مصنوعی هم با پیاده کردن چنین الگوریتمی توانستند این مشکلات را حل کنند.

2- سطح وسیع اطلاعات مورد نیاز برای قضاوت عام: منظور از قضاوت عام، همان نحوه قضاوتی است که در بالا توضیح داده شد که شما به نکاتی که بیشتر اهمیت دارند، امتیاز بیشتری اختصاص می دهید و آنها را ملاک قضاوت خود قرار می دهید. اما این نوع قضاوت، شاید در زندگی روزمره ما کار عادی ای شده باشد؛ اما در واقع برای کامپیوتر این کار نیاز به اطلاعات پایه ای زیادی در زمینه هستی شناسی و شناخت ویژگی های موجودات دارد. محققان هوش مصنوعی می بایست، مفاهیم دقیق و پیچیده ای را با دست خود، به کامپیوتر می فهماندند. کار بزرگی که انجام شد این بود که توانستند کامپیوتر را قادر سازند که از منابع اطلاعاتی (نظیر اینترنت امروزی) ، مفاهیمی را کسب کند و از این راه به اطلاعات خود در این باره بیافزاید.

3- استفاده از زبان Sub-Symbolic برای توضیح بعضی مفاهیم در قضاوت عام: بسیاری از معلوماتی که مردم دارند، چیز هایی است که نمی توان آن ها را تصویر کرد و یا توضیح داد. برای مثال یک شطرنج باز ماهر، از قرار دادن یک مهره در یک وضعیت خاص پرهیز می کند زیرا احساس می کند که این کار خطرناک است و یا یک کارشناس و منتقد هنری با نگاه کردن به یک مجسمه و یا یک نقاشی تشخیص می دهد که آن جعلی و تقلبی است. پیاده کردن چنین الگوریتم هایی با استفاده از زبان سمبلیک ممکن نبود و باید از زبان دیگری بر پایه Sub-Symbolic استفاده می شد. قبل از هر چیز باید، توضیح مختصری از این دو را به شما ارائه کنیم:

در واقع اساس کار زبان های سمبلیک بر پایه استدلال و نتیجه گیری و به طور کلی، منطق است. در این گونه زبان ها برای متغیر ها و توابع مقدار های مشخصی در نظر گرفته می شود و بدین وسیله، هر متغیر حاوی بخشی از اطلاعات برنامه و هر تابع حاوی بخشی از قوانین استنباطی برنامه است.

اما روش Sub-Symbolic تا حد زیادی متفاوت است. این روش از شبکه های عصبی برای پردازش اطلاعات استفاده می کند. این شبکه های عصبی از واحد های ورودی، واحد های پنهان و واحد های خروجی تشکیل شده اند که همگی با یکدیگر ارتباط دارند. این واحد ها گاهی سلول عصبی نیز، خطاب می شوند. همانطور که گفته شد، این سلول های عصبی با یک دیگر ارتباط دارند. اما چیزی که باید بدانید این است که اطلاعات در بین این ارتباطات، پردازش می شوند و بر این اساس ممکن است یک سلول عصبی در پردازش اطلاعات موثر و یا کم اثر باشد. در عوض، در شبکه های عصبی تمامی اجزا مهم تلقی می شود. چون هیچ کدام از آنها به تنهایی نمی توانند، اطلاعات را پردازش کنند ولی وقتی تمام اجزا با هم کار کنند، موجب ایجاد یک عملکرد هوشمند می شوند.

برای این که این روش را بهتر درک کنید، به این مثال توجه نمایید: یک مورچه تنها را در نظر بگیرید، طبعا نه کاری می تواند بکند و نه اثری دارد، اما وقتی مجموعه ای از این مورچه ها جمع می شوند و یک کلونی را تشکیل می دهند، آنگاه جامعه ای از آنها درست می شود که در کلیت، هوشمند و موثر است، به طوری که حتی ما هم با دانستن راز های زندگی جمعی مورچه ها، به فکر فرو می رویم! همین کار را هم می توان با شبکه های عصبي انجام داد و يک شبه مغز را ايجاد کرد.

 

- برنامه ریزی:

موجودات و به طور کلی، چیز های هوشمند، باید بتوانند هدف هایی را برای خود تعیین کرده و به آنها دست یابند. برای این کار اولا لازم است که تصوری از آینده خود داشته باشیم. یعنی وضع کنونی هدف مورد نظر را در نظر بگیریم و پیش بینی کنیم که تصمیماتی که خواهیم گرفت، چگونه می تواند بر آن تاثیر بگزارد. پس از این کار باید، برای رسیدن به بهترین نتیجه؛ از بین گزینه هایی که داریم، بهترین و سودمند ترین آنها را انتخاب نماییم.

پس تصمیم گیری و برنامه ریزی از این روش، کاری است که بدون هوشمندی، نمی توان آن را انجام داد و فقط موجودات هوشمند از پس آن بر می آیند!

در مسائل کلاسیکی که در مورد برنامه ریزی وجود داشت، عامل هوشمند می توانست فرض کند که تنها یک چیز (هدف مورد نظر) در جهان فعال است و احتمالا می توان نتیجه آن را تغییر داد. بنا بر این هدف مورد نظر تعیین می شد و برای آن راه حل هایی ارائه می گردید. همچنین عامل هوشمند - که میتواند برنامه و یا هر چیز دیگری باشد – به طور مرتب و دائمی چک می کرد که پیشگویی هایش درست باشد و اگر اینطور نبود، راه حل مورد نظر برای هدفش را تغییر می داد.

در این مورد می توانید یک روبوت را در نظر بگیرید که می خواهد از یک مسیر مارپیچ عبور نماید. این روبوت ابتدا هر یک از این مسیر ها را امتحان می کند و اگر هر کدام از آنها به بن بست، بر خورد، آن را به حافظه می سپارد تا دوباره تکرارش نکند و این عمل را آنقدر ادامه می دهد که راه خودش را بیابد! ( این يک تعریف بسيار ساده بود)

- یادگیری:

ایجاد امکان یادگیری برای ماشین ها، همواره از پژوهش های اصلی در زمینه ی هوش مصنوعی بوده است. یادگیری بدون نظارت: قابلیت یادگیری الگو ها، از اطلاعات ورودی را فراهم میکند. یادگیری نظارت شده هم، می تواند هردو امکان: طبقه بندی و عبرت عددی را ایجاد کند.

طبقه بندی این امکان را می دهد که کامپیوتر بتواند تشخیص دهد که چه چیز هایی را می توان در یک گروه خاص گنجاند. عبرت عددی (Regression takes) نیز به این صورت عمل می کند که بعد از دادن چیز هایی به عنوان ورودی به کامپیوتر و مشخص کردن خروجی دقیق آنها، کامپیوتر می تواند روابط بین ورودی و خروجی را کشف کرده و الگوریتم ها و توابع پیوسته ای را برای آنها تعیین کند. این روش برای به وجود آوردن الگوریتم های بسیار پیچیده، مفید خواهد بود.

اجازه دهید تا در این مورد مثالی بزنیم: وقتی در حال رانندگی هستید و به عابران پیاده نگاه می کنید، می توانید تا حد زیادی تشخیص دهید که آنها قصد چه کاری را دارند. مثلا می خواهند از خیابان رد شوند یا این که تاکسی بگیرند و یا این که فقط سر جای خود ایستاده اند. خب، این کار برای من و شما نسبتا ساده است اما اساسا برای نوشتن الگوریتم آن برای کامپیوتر، از دست یک انسان کاری ساخته نیست. با استفاده از روش عبرت عددی می توان با روش های خاص این مورد را با مثال های زیادی به کامپیوتر و برنامه ی مربوطه نشان داد و به تدریج الگوریتم مورد نیاز را تحویل گرفت.

اما چیزی که باید هم اکنون به آن اشاره کرد، عملیات تقویت یادگیری است. این کار به این صورت انجام می پذیرد که تئوری تصمیم گیری کامپیوتر آنالیز شده و برداشت های سودمند آن تئوری، مورد تاکید قرار می گیرند. در واقع کار های درست با تشویق (به صورت اولویت دادن) و کار های غلط با تنبیه (به صورت امتیاز منفی) پاسخ داده می شوند و به همین خاطر یادگیری کامپیوتر به طور مرتب بهبود می یابد.

یادداشت: آنالیز الگوریتم های یادگیری ماشین ها، شاخه ای از علوم نظری کامپیوتر است که با نام تئوری یادگیری کامپیوتری شناخته می شود.

- پردازش زبان طبیعی:

پردازش زبان طبیعی یا Natural Language Processing، به ماشین های هوش مند این قابلیت را می دهد که زبان انسان ها را بخوانند و آنها را متوجه شوند. بسیاری از تحقیقات به این نتیجه رسید که برای ایجاد قدرت کافی برای سیستم پردازش زبان طبیعی، نیاز است که اطلاعات زیاد و کاملی را به این سیستم ارائه کنیم که می تواند با استفاده از خواندن متن های موجود در اینترنت انجام شود.

برنامه هایی که هم اکنون در زمینه پردازش زبان طبیعی درست عمل می کنند، از امکاناتی مانند: بازیابی اطلاعات، جستجو در متن ها و امکان ترجمه ماشینی بهره مند اند.

- حرکت و جا به جا کردن اجسام: تحقیقات در زمینه روبوتیک، بیش از هر چیزی به هوش مصنوعی وابسته است. روبات ها برای موارد بسیار زیادی نیاز به هوشمندی دارند که از جمله آنها می توان مواردی مانند: مسیر یابی ، جا به جا کردن، این که بدانند کجا هستند، این که درکی از محیط خود داشته باشند و بتوانند برای حرکت به سوی نقطه خاصی، برنامه ریزی نمایند و هدف خود را تعیین کنند. بدین ترتیب هوش مصنوعی برای روبات ها بسیار پر کاربرد است و تقریبا در تمام زمینه های ذکر شده از آن استفاده می نمایند.

- ادراک:

درک ماشینی، به آنها این امکان را می دهد که بتوانند با استفاده از سنسور های ورودی خود، نظیر: دوربین، میکروفون ها و دیگر سنسور های عجیب و غریب (!) ؛ از محیط خود برداشت صحیحی داشته و بتواند محیط پیرامون خود را درک کند. در اصل، بینایی کامپیوتری این امکان را می دهد که کامپیوتر بتواند چیز هایی که می بیند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. چند مورد از آنالیز های معروف در روبات ها عبارت است از : آنالیز صحبت و صدا ها و تشخیص منظور، آنالیز چهره ها و تشخیص حالات آن ها. مانند: خشم، ناراحتی، خنده و ... ، آنالیز اشیاء پیرامون و تشخیص آنها .

با استفاده از انواع آنالیز ها و تجزیه و تحلیل هایی که در بالا ذکر شدند، روبات ها قادر خواهند بود که بسیار هوشمند تر از قبل عمل کنند. مثلا در جا به جایی اجسام شیشه ای، دقت بیشتری کنند. برای کسی که ناراحت و عصبانی است، جک تعریف نکند! و سلام را با خدا حافظ پاسخ ندهد.

- هوش اجتماعی:

احساسات و مهارت های اجتماعی، دو بخش مهم از هوش مندی را تشکیل می دهند. اولا، باعث می شود که ماشین هوشمند بتواند عکس العمل طرف مقابل را در برابر یک رفتار خاص، تشخیص دهد. که این کار با درک از انگیزه فرد و احساسات او عملی خواهد شد.

ویدئو آموزش هوش مصنوعی

فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 3 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

ساخت یک ربات کاملا حرفه ای پیام رسان و خبری بدون نوشتن حتی یک خط کد نویسیآشنایی با نرم افزار تلگرام، ربات در تلگرام چیست…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش کامل و پروژه محور ساخت یک ربات پیام رسان و یا خبری تلگرام   همانگونه که می دانید امروزه یکی از مهمترین نرم افزارهای پیام رسان که گستردگی بسیار وسیعی هم در بین ای…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 3 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

آموزش ساخت استیکرهای گرافیکی و جذاب در تلگرامآشنایی با فتوشاپ جهت ساخت استیکرآسنایی با رباتهای استیکر سازتنظیمات استیکره…

توضیحات کلی مجموعه:   شاید شما هم تا بحال استیکرهای زیادی رو تو تلگرام دیدین و براتون سوال بوده که چجوری میشه این استیکرها رو ساخت. استیکرهای شاد، غمگین، عاشقانه، ورزشی، قرآنی و ... در ای…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 12 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

دوره آموزش هوش مصنوعی فارسی بصورت فیلم آموزشی از کلیک سایت منتشر شد.در حال حاضر هوش مصنوعی به عنوان یکی از گرایش های رشت…

توضیحات کلی مجموعه: در حال حاضر هوش مصنوعی به عنوان یکی از گرایش های رشته تحصیلی دانشگاهی مهندسی کامپیوتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. همچنین هوش مصنوعی یکی از دورس مقطع کارشناسی…
فصلِ: 2 , تعداد قسمت ها: 42 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

coherence and cohesion چیست…

توضیحات کلی مجموعه: اموزش Reading IELTS یکی از چهار مهارت مهم ازمون های بین المللی زبان از مهندس مهدی عاشوری مدرس بین المللی ... IELTS مخفف عبارت International English Language Testing …
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 50 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

درس های 30-40 کتاب 504 واژه ضروری زبان انگلیسی در این فصل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تلفظ کامل لغات - فیلم های مکالمه …

توضیحات کلی مجموعه: کتاب 504 واژه ضروری انگلیسی  یکی از مهمترین کتاب ها برای افزایش دایره لغات زبان انگلیسی وامادگی برای ازمون های TOFEL و IELTS می باشد. به طور استاندارد هر زبان اموز خارجی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 1 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

آموزش نصب ورژن 64 بیتی مدل سیم. نرم افزار ModelSim یک نرم افزار قدرتمند شبیه سازی VHDL و Verilog برای تراشه های FPGA است…

بروزرسانی این محتوا در 01/اردیبهشت/97 انجام شد. ModelSim  چیست؟! نرم افزار ModelSim یک نرم افزار قدرتمند شبیه سازی VHDL و Verilog برای تراشه های FPGA است. طراحان مدار می توانند پس از نوش…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 10 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

آشنایی اولیه با دستگاه مرکزی و سنسور هاآموزش دستگاه دزدگیر مرکزی ساده تلفن کننده به همراه سنسور چشمیآموزش دستگاه تلفن کن…

توضیحات کلی مجموعه: شما عزیزان بعد از اتمام این دوره میتوانید نصب یک دستگاه دزدگیر به همراه متعلقات را به صورت مسلط انجام دهید. همچنین می توانید جهت راهنمایی و رفع مشکلات قبل از شروع نصب و …
فصلِ: 6 , تعداد قسمت ها: 25 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

منطق ترتیبی- لچ ها - فلیپ فلاپ ها و مفهوم کلاک - نمودار زمانی - آنالیز منطق ترتیبی - سنتز و طراحی مدار ترتیبی - رجیسترها…

به منظور ارتقاء درس مهم مدارهای منطقی در مقطع کارشناسی، این درس با کیفیتی قابل قبول ضبط شده است و تا کنون مشابهی بر روی اینترنت ندارد.  درس مدارهای منطقی یک درس پایه ای برای همه گرایش های ر…
فصلِ: 8 , تعداد قسمت ها: 36 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

برنامه نویسی سوکت با پایتون - Socket Programming with Python…

توضیحات کلی مجموعه: ...  (میکروکنترلرهای شماره 2) در این مجموعه که ادامه ای بر مجموعه کاملا رایگان میکروکنترلرهای شماره (1) می باشد، سعی می شود که پروژه های پیشرفته تر و کاربردی تری از می…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 12 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

سئو واژه ای است ک همه معمولا شنیده اند ولی درک درستی از آن ندارند.بیشتر وب سایت ها در این موضوع مطلب نوشتند ولی بسیاری ا…

بازدید وب سایت خود را (اصولی و صحیح)منفجر کنید !! بیش از 4 ساعت ویدئو آموزشی با نکات ارزنده و کاربردی و نایاب(نا نوشته های سئو) توجه: این دوره آموزشی به تدریس مهندس پیمان بندی و کاملا فارس…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 13 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

توضیحات کلی مجموعه: دموی دوره را حتما ببینید آموزش این دوره به صورت صفر تا صد هستش دانشجویان رشته آمار میتونن از این دوره بهره کافی رو ببرند. همچنین، دانشجویان سایر رشته ها خصوصا رشته های…
فصلِ: 3 , تعداد قسمت ها: 39 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

تبدیل خطی-انفصال جهشی-تابع پله ای-هم مرتبه نمایی-تبدیلات لاپلاس-تبدیلات معکوس-معادلات دیفرانسیل خطی مرتبه دوم با ضرایب ث…

توضیحات کلی مجموعه: این مجموعه شامل آموزش درس معادلات دیفرانسیل مختص رشته های مهندسی بوده و در تلاش است قدمی در بالا بردن سطح علمی دانشجویان بردارد. آموزش به این صورت است که در ابتدا پیش ن…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 6 , سطح: مقدماتی

این فصل در یک نگاه:

آموزش کاربردی پایگاه داده و بانک اطلاعاتی برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی کامیپوتر.روشی آسان و راحت که در هیچ کتابی گف…

توضیحات کلی مجموعه: آموزش پایگاه داده  یکی از تعاریف مناسب پایگاه داده یا همان بانک اطلاعاتی به فرم زیر است: بانک اطلاعاتی، مجموعه ای است از داده های ذخیره شده و پایا بصورت مجتمع و مبتنی …
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 18 , سطح: متوسط

این فصل در یک نگاه:

عنوان فصل : پایانیدر این فصل بخش های متعددی را مانند نحوه ی برقراری ارتباط بین دوسرور را بررسی خواهیم کرد…

Windows Server 2016 جدیدترین نسل سیستم عامل ویندوز برای سرورها و سیستم های مدیریت کننده شبکه بوده که به تازگی منتشر و جایگزین Windows Server 2012 R2 شده است. این نسخه از سیستم عامل مانند Win…
فصلِ: 6 , تعداد قسمت ها: 17 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

با فصل ششم دوره آموزش راه اندازی سایت هاستینگ در خدمتتون هستیمدر این فصل قصد داریم - ماژول بانک ملت را نصب کنیم-یک مروری…

سیستم مورد نیاز برای نصب WHMCS   با اینکه اکثر سرورهای میزبانی که PHP  و MySQL بر روی آنها نصب است برای اجرای WHMCS مناسب هستند. با این حال جزئیاتی از نیازهای سیستم:   Windows or Li…
فصلِ: 4 , تعداد قسمت ها: 27 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این فصل از آموزش کانفیگ سرورداریم :عنوان فصل : کانفیگ امنیتی سروردر این فصل با نصب فایروال امنیت سرور را بالاتر خواهی…

لینوکس چست ؟ لینوکس یک نوع سیستم عامل است که توزیع های متفاوتی در بازار دارد البته این سیستم عامل در دو حالت قابل اجرا روی سیستم ها میباشد به صورت گرافیکی به صورت خط فرمان لینوکس سیست…
فصلِ: 5 , تعداد قسمت ها: 25 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

فصل پنجم…

توضیحات کلی مجموعه: درباره گیت: لذت پیش بردن پروژه های برنامه نویسی خود را با بهترین ورژن کنترل سیستم جهان تجربه کنید کامل ترین دوره ی آموزشی گیت و گیت هاب به همراه مثال های کاربردی گی…
فصلِ: 1 , تعداد قسمت ها: 4 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

در این دوره به تکنیک های : ضرب , تقسیم , جذر , مثلثات پرداخته شده است .…

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی :     درس یکم: محاسبات سریع ضرب : تکنیک ضرب اعداد دورقمی در ۱۱ تکنیک ضرب اعداد بیش از دو رقمی در عدد ۱۱ تکنیک ضرب اعداد در ۱۲ , …
فصلِ: 10 , تعداد قسمت ها: 47 , سطح: صفر تا صد

این فصل در یک نگاه:

کار نیرو-کار کوپل-اصل کار مجازی و کاربرد-بازده مکانیکی-کار نیرو در جا به جایی محدود-انرژی پتانسیل-انرژی پتانسیل و حالت ت…

توضیحات کلی مجموعه: استاتیک پایه کلیه دروس مهندسی میباشد که مفهوم اصلی آن در تعادل بودن است.هدف از این دوره بدست آوردن روابط تعادل میباشد که شامل سرفصل های مختلفی است که با استفاده از آن می…

تولید شده توسط کلیک سایت

پشتیبانی آنلاین
آماده پاسخگویی هستیم
انتخاب تصویر جهت ارسال:
در حال ضبط صدا

(جهت توقف و یا لغو ضبط از دکمه های زیر استفاده کنید)

توقف و ارسال :
لغو ضبط
در حال حاضر تمامی کارشناسان آفلاین هستند. همواره می توانید با شماره تلگرام / واتساپ 09010005000 به صورت آنلاین با ما در ارتباط باشید. جهت ورود به واتساپ کلیک کنید
0 پیام جدید
پشتیبان در حال تایپ ...
ارسال تصویر ضبط صدا
0 کارشناسان آنلاین می باشند
این گفت و گو توسط پشتیبان به اتمام رسید